Friday, February 3, 2012

Suci dalam debu

Salam semua.

Sudah hampir sebulan rupanya,kami hidup dalam debu. Alhamdulillah ada tingkat bahagian atas. Bolehla menghirup udara agak selesa sedikit. Tak sabar rasanya nak mengemas rumah semula yang dah macam tongkang pecah. Apepun, bila waktu sekolah, masa tak terasa begitu lambat. Sekejap je dah hampir sebulan. Sekarang kata tukang, dah tinggal sedikit saja lagi. Tinggal cat sana sini. emmm....tahun ni rasa macam mata ni berkenan dengan warna hijau. Apple green...macam cantik je. Purple pun macam berkenan juga. Emmm...tengokla apa yang terjadi nanti. Tentunya nak matching dengan barang2 UK yang berlambak tu...Haiiii....itula. Saje cari na'as orang kata.

Ada satu lagi, penantian yang sedang ditunggu. Harap semuanya lancar nanti.

Sungguh bila pulang semula ke tanah air, terasa hidup ini bermula semula. Semuanya baru. Semuanya bertukar. Hidup lama bagai sudah jadi sejarah. Sudah dilupakan. Tapi terkadang perlu juga diingatkan. Kerna banyak suka dan duka di dalamnya.

Salam Maulidurrasul.
Pengorbanan Nabi Muhammad SAW harus diingati dan dihayati bersama.

4 comments:

  1. eh! macam kenal.... sapa ek? saya ingat2 lupalah... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pejam celik pejam celik dah sebulan cikguzue tinggalkan Uk.

      Delete
  2. maksu...hahaha...buat2 lupe pulak yea...inila cikguzue yang dulu rajin memblog pasal cerita2 entah ape2 masa kat obersea...ehhe...skrg alhamdulillah dah balik dah.

    ReplyDelete
  3. Zaitun...sebenarnya dah nak masuk 3 bulan jugak skrg. hehe...sekejap je masa berlalu.

    ReplyDelete